torsdag 19. juni 2014

Gøyal bryllupskake

Bryllupskake til et FANTASTISK brudepar
Hadde gledet meg i lang tid til å lage denne kaken, den er jo utrolig spesiell, gøyal og classy!
Inni kaken er det Devils food cake, med masse mørk ganache inni.

Devils food kake er en mørk, kraftig og saftig kake. Det er mye sukker i denne også, men pga mye kakao blir den ikke så søt. Også er den er dynket i kaffesirup.
Ungene mine er ikke så glad i så mørk kake, den passer best til voksne.
Altså.... De spiser den... men de foretrekker lysere sjokoladekaker :)
 
Fyllet er også mektig, og glatt som fløyel da det bare er fløte og sjokolade i.
 
Denne kaken har egentlig en lang historie, jeg velger å gå for den korte:
For dere som skal lage kaker som skal oppbevares på kjølerom - pakk den inn i papp!
Det er MYE kondens på et kjølerom, og døren åpnes stadig da folk flyr ut og inn.
Sukkerpasta og marsipan trives ikke i kondensfylte kjølerom, ...for å si det sånn!
 
Det finnes heller ikke (ikke som jeg vet om) pappesker beregnet til en 5 etg kake,
der det nederste brettet er nesten 41 cm.
Jeg fraktet kaken i 5 seperate esker, bygde den sammen og pyntet den på lokalet.
Før vi dro bygde vi en borg rundt kaken av pappeskene fra kaken for å forhindre smeltet sukkerpasta.
Haha, jeg var SÅ nervøs, har aldri vært så stresset over en KAKE før! haha
 
MEN!!!!
Det gikk bra. Dagen etter var pappborgen helt fuktig inni, svære flekker på innsiden av pappen som hadde samlet opp fukten. YES :)
Bildene er tatt med mobilkamera, før batteriet gikk, så det er ikke de beste bildene.
Bildene er også tatt på kjølerommet, så begrenset hvor mange ulike vinkler jeg fikk til!
Jeg trakk hele kaken med hvit sukkerpasta før jeg la på et halvt lag med kakaomarsipan.
Dvs marsipan farget/smaksatt med kakaopulver.
Satt sammen delene og pyntet. Tilslutt hadde jeg på ganache som rant nedover kaken.
Brudekjoleknapper er så vakkert :)

Kaken ble fin tilslutt da.
Og brudeparet var fornøyde, det er det aller aller viktigste :)
Bryllupet var fantastisk. Både brud og brudgom strålte. Har aldri sett en så sprudlende vielse:)
Var både rørende og morsom! helt FANTASTISK :)
....Merethe og Victor: Takk for at jeg fikk lage kaken deres. Glad i dere <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar