søndag 6. april 2014

Monsterbukse

Jeg skulle bruke opp masse restegarn og skulle strikke en kjempefin genser til Colin. Han begynner i barnehage i august og da er det fint å ha varme klær. Hadde kjøpt inn mønster fra Dale men jeg hadde ikke nok garn i fargene til genseren så da ble det monsterbukse i stedet.
Satt sammen oppskrift fra flere bukser da jeg ville ha den større enn oppgitte str og strikket babyull på p 3 istedet for 2,5. Den er nok tilsvarende str 2 år - m|en passer fint allerde nå.
Denne er god og stor- brettet den inn oppe, men den kan legges opp når Colin blir lengre. Lang i bena og men  vrangborden gjør at den holder seg oppe, og den kan brettes opp/ned:)
Heklet på øyne, og broderte på tenner etterpå.
Kort tid tok det og! Svisj-ferdig - me like :) gratis varm bukse er gull:)

1 kommentar:

  1. Hei Hei.
    Syntes den buksen var rå tøffe, jeg har en gutt på 2 som jeg gjerne sku hatt ein sånn bukse til 😊
    Har du den "sammen satte" oppskrifta, som du ville ha delt 😊 hadde blitt kanon glad 😊😊😊

    SvarSlett