fredag 6. desember 2013

Pepperkakekalender - til meg selv

Ville ha litt pynt i stuen, og så for meg pepperkakehjerter i vinduet først. Men synes det er så kjedelig- ville ha mer pynt!
Fant ut at jeg skulle lage en pepperkakekalender. I år er det første gang på mange mange år at jeg pynter med rødt til jul. Vanligvis går det KUN i hvitt og sølv, men synes det er utrolig koselig med natur og rødt! Har flere lysfat med kongler og sånn naturtråd med lys og pynt. SKiKKELIG fint er det =) ..... må ta bilde å legge ut!
Hvertfall, gikk ut i skogen å fant en svær grein som jeg synes var fin. Kjøpte kroker og hang den i taket med sterk tråd. Skulle jo egentlig ha fiskesnøre å henge den opp med, men glemte å kjøpe det, og kunne da ikke vente helt til mandag! Så det ble svart.
Hadde på litt blomster, og endel perler på pepperkakene. Ikke helt fornøyd med pyntingen - ble litt fort gjort! Men tenkte det var bedre å gjøre det "halvveis" enn å bruke masse tid dagen etter- har jo andre juleprosjekter og- tross alt =)
Lot hjertene tørke en natt, og det holdt egentlig ikke - de BØR tørke et døgn.
Bandt de i forskjellig bånd rundt greinen, og pyntet med sløyfer, og kongler.
Det ser fint ut i stua - og det lukter DEILIGE pepperkaker!!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar