mandag 18. november 2013

Dåpen til Colin, del 1

Dåpen er vel overstått :)
Alt gikk kjempefint, og jeg må jo legge ved et bilde av min vakre dåpsgutt <3
Han både smilte, sang, sov og bokstavelig talt "dreit-seg-ut" under gudstjenesten =)


Vi leide et lokale, 2 minutter fra Grefsen Kirke.
Det er en speiderhytte, "Hiet" med plass til 40 stk. Vi var 33, så hadde klart å skvist inn noen til.
Det som er kjipt med en speiderhytte er at det er mye treverk. Les: Bare treverk!
Men jeg synes likevel det var innmari koselig der. Det passet jo PERFEKT at stolene var blå!

Vi dekket et Ubord. Hvit tykk papirduk, som ikke er tynn papir, med lyseblå prikkete løper over.
Den gjorde virkelig susen. Temaet for dåpen gikk i prikker, eller polkadots. Begynte med prikker  allerede med invitasjonene, og da var det jo bare å kjøre på med lyseblått og prikkete!
Laget et banner ved å klippe ut trekanter av prikkete kartong og tegne bokstaver med sprittusj.
Serviettene er brettet med både hvite og lyseblå over.
Tok mye lenger tid å brette disse enn jeg hadde trodd! haha, heldigvis sov Colin lenge da jeg pyntet :)

Blomstene valgte jeg å gjøre enkelt. Kjøpte 90 roser. Min kjære beste venninde klippet og danderte sent lørdag kveld. Jeg eier jo ikke grønne fingre! Hadde kjøpt sånne Waterballs fra ebay, og hadde i Greengate koppene. Da stod de litt av seg selv. Brukte prikkete eggeglass jeg hadde, og lånte bla 6 kopper av min andre super gode venninde. De andre Greengate koppene hadde en rød kant øverst som jeg dekket med hvitt silkebånd! Har jo ikke bilde av det her :(
Men det ble rålekkert =)

Litt annen dekorasjon.
Lysene med bilde laget jeg selv. Det samme med de prikkete lyseblå.
La ved en smokk på hver lysgruppe, det ble så fint!
Hadde med en del pynt hjemmefra, leker, bamser, spilledåser etc for å gjøre det ekstra koselig!
På kaffebordet står en kuleramme jeg malte rett før Colin ble født.
På gavebordet står en lekker spilledåse, sammen med invitasjonene.
Bordkortene laget jeg selv, og kuttet opp.
Bak navnene er en lyseblå dusere C - for Colin. Litt vanskelig å se små detaljer!

Dekket over pianoet med hvit duk, og pyntet med esken Colin lå i på nyfødtfotograferingen.
Samme eske gikk igjen på bilde på invitasjon, og på kaken som kommer i senere innlegg!
Til høyre er det sukker jeg farget blått i krukker.
Nederste bildet ble kakebordet -før kakene kom på bordet! Men  det kommer i neste innlegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar