tirsdag 26. november 2013

Colins dåp-del 3. Kakebord

Siste innlegg med dåps-inspirasjon =)
Dåp, borddekorasjon: Her
Dåp, dåpskakene:Her
Snart er det JUL, og håper jeg snart får laget litt jule-stæsj!


Jeg var redd vi hadde altfor lite kaker i dåpen til Colin. (men det var mer enn nok)!
Så kjøpte kransekake. Den hadde jeg tenkt til å pynte selv, men da klokken var midt-på-natten på søndag droppetjeg det!
Svigermor laget fyrstekake og suksessterten. Rakk bare å smake på suksessterten, og den var like god som alltid!

Selv laget jeg gulrotkake, sjokoladekake, marsipankake som jeg trakk med ekstra hvit marsipan.
Også laget jeg Franske Makroner, Sugar Cookies med Icing,  Brownie-hjerter, Mini Cupcakes med sjokolade, Vanilje cupcakes og cakepops.
Sa det da jeg laget cakepopsene: Jeg skal ALDRI lage det igjen, fy søren for noe klin. Ikke ble de noe fine heller! (Har forsåvidt sagt en gang tidligere at jeg ALDRI skal lage cakepops igjen :)
MEN jeg kan jo ikke bare gi opp, jeg SKAL klare det! Får lage en ny runde snart!

Over er det selve kakebordet. Hadde også kjøpt litt hvitt og blått godteri. Det synes ungene var knallkult! De løp rundt blå i hele ansiktet! hehe, LITT mye fargestoff i da kanskje?!
Så er det bilde av Sugar Cooki'sene! Der det står "COLIN", det er også kjeks.
Laget de av vanilje-kjeks deig, og tegnet opp en body-mal på et ark. (og bokstaver).
Man kan jo selvsagt kjøpe pepperkakeformer/kjeksutstikkere, men jeg gadd ikke bruke penger på det. Fungerer like greit med saks, papir og kniv :)
Sprøytet en kant rundt med Royal Icing, lot det tørke, vannet ut icingen og helte det oppi. Også lagde jeg prikker og hjerter mens det var vått.

Så laget jeg brownies som jeg stakk ut hjerter av. Disse er seriøst verdens beste brownies- fått oppskriften av tante. Skal legge ut oppskrift på denne senere!
Så kjevlet jeg ut hvit og blå marsipan-preget med hjerter og stakk ut med utstikker. Limte på baksiden av browniesene med vann på baksiden, og satt i et sugerør som håndtak og pynt =)
 

























Så lagde jeg cupcakes. De vanlige er vaniljecupcakes med philadelphia krem. De andre er mini cupcakes som jeg hadde blå mini nonstop oppi, og sjokoladekrem til pynt.
Hadde laget cupcakes skilt med bilde av Colin på ene siden, og navnet hans på andre siden.
Laget også "kakeskilt" som vi hadde på kakebordet. Disse laget vi kvelden før,( mannen var med å klippe ut!)Så har dessverre ikke bilde av disse.

4 kommentarer:

  1. Heisann :)
    Jeg har lest bloggen din en stund nå, og jeg ville egentlig bare si at jeg blir så utrolig inspirert av deg. Du er så kreativ og så flink!! Jeg er en kreativ sjel selv, liker å sitte og lage ting. Har mange hobbyer, kaker er en av de, men jeg er ikke noe særlig flink på det området enda.. Forstår meg ikke helt hvordan man lager marsipan- dekorasjoner pene og stødige (i alle fall ikke 3-D dekorasjoner). Hadde vært veldig fint med en beskrivelse på hvordan man lager f.eks converse-sko e.l en gang :)
    Men igjen; du er helt utrolig flink! :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Hvor har du kjøpt de miniformene henne?
    Svar meg gjerne pr mail; queenmee@live.no
    Holder på å planlegge egen dåp, og de er AKKURAT det jeg ser etter

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint du har gjort det 😍 kan jeg spør om oppskriften på de blå og hvite makronene? Synes det er vanskelig å få til de fargene :)
    Mailen min er Charlotte.s.kleppe@Gmail.com
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett