fredag 22. november 2013

Colin's dåp, del 2

Første innlegg, om bordpynt etc kan du lese her: dåpen, del 1
Istedetfor å lage bare 1 hovedkake, laget jeg to :)


Den ene kaken er to etasjer, og ganske liten. Den nederste kaken er 3 lag med gulrotkake fylt med ostekrem, og den øverste er sjokoladekake med sjokoladekrem.

Hadde laget all pynt på forhånd slik at det egentlig skulle gå veldig fort å lage denne. (Samtidig laget jeg en to etg kake til en i barselgruppen som var mintgrønn).
Da jeg hadde satt sammen kakene, og holdt på å pynte....neeeeesten ferdig skulle jeg bare lime på prikker og navnskiltet på den øverste kaken.
Men jeg fant jo ikke navnskiltet som jeg hadde brukt ganske lang tid på å lage! Hadde pakket denne inn i paprir ettersom den var tørket og bøyd.
Spurte mannen min som hadde ryddet kjøkkenet for å snart-begynne-å-lage-mat hvor denne var. Og jooooda, viste seg at denne hadde havnet i søpla! Og var selfølgelig ødelagt. kriiiiiiise!!!!
Hastverk ER lastverk.

Så måtte lage en ny, veldig fort. Den ble ikke i nærheten så fin som den andre, men hadde ikke noe annet valg enn å lime den på kaken likevel!
Selve skiltet er laget i marsipan, og både C'en bak og "Colin" er malt på med pastafarger.
Skulle liksom være ganske lik bordkortene jeg hadde lagd :)


Laget en marsipankake også, 30 cm og 4 lag.
Denne bestod av sukkerbrød, bringebærkrem, vaniljekrem og sjokoladekrem med sjokoladebiter.
Den ble relativt fort laget! Dåp = stress, men mye KOS!
Da jeg og venninden min var ferdig å pynte lokalet lørdag kveld startet jeg på denne i 22-tiden.
Det gikk heldigvis som en lek siden all pynt var laget ferdig på forhånd!
Mannen min trengte jo kjøkkenet han og siden han skulle lage mat til dåpen, så da fikk han laget maten mens jeg pyntet lokalet ferdig! 
 Baby Converse sko er laget av marsipan. Disse var så søte =)
På babyklossene rundt kaken står det *Gratulerer med dagen Colin*
Også laget jeg en rangle. Skoene står oppå en form av marsipan, siden det var så lite pynt på kaken måtte jeg ha noe mer!
Perler rundt. Det beste med de er at de er myke, og man slipper å være redd for å knekke tennene ved å spise perlene :)

I neste innlegg kommer resten av kakene =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar