onsdag 2. oktober 2013

Converse sko kake


"Lille tassen" min ble 12 år, og skulle ha bursdagsfest, så da måtte han jo få kake.
Han er en gutt som er veldig glad i sko, så da kom jeg på ideen å lage skokake!
Laget en langpanne kake i sjokolade og bygde den sammen.
Den er trukket med knallrød sukkerpasta.
Kaken var veldig artig å lage, moro å sitte å kose seg med detaljer :)
Han har et par converse sko som jeg hermet etter, så da gikk det ganske greit!
 

Her er kaken skjært ut fra lanpanne, bygd til for så å stå kaldt en stund.
Så er den skjært til og smørt opp med sjokolaekrem.
Det største problemet er å få begge skoene like, de ser jo ikke akkuratt fine ut uten sukkerpasta!
 De hullene hvor lissene går gjennom har jeg og laget av sukkerpasta. Stukket ut med to sprøytetipper, en stor og en liten. Sprayet med sølvspray og tørket.
Det runde Converse merket på innsiden har jeg byttet ut "Converse" med "Nicholas". Blå stjerne og "all stars" under.


Skriften bak ble ikke så fin, begynte å få litt dårlig tid til bursdagsselskapet begynte.
Det som ødela litt var at sugargun'en ikke virket, så alle detaljene som lisser og det svarte rundt måtte skæres ut. UTROLIG irriterende med sånne ting som sinker!

 Første gang jeg laget denne typen kaken, og jeg har lyst til å lage en til. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre anderledes, og hvordan jeg skal gjøre det :) Gleder meg allerde!

 
 Slik så kaken ut inni, mange lag med kake og masse fyll! mmmm
Det var 16 stk 12-åringer i bursdagen, og en sko holdt akkuratt :)

2 kommentarer:

  1. Da vet jeg hvem jeg skal ansette til å lage kake når Mathilde har bursdag i februar ;-) Siv (nabo'n).

    SvarSlett
  2. Ååh.. den kakebunnen og kremen så god ut! Deler du oppskriften? :))) hilsen veronica :)

    SvarSlett