mandag 15. juli 2013

nesten UNGDOMSROM

 
Jada, det tar tid å legge ut bilder av huset!
Guttungen på 11 år gledet seg veldig til å style rommet sitt. Han er veldig flink til å se hva som passer sammen, han liker å ha det ryddig rundt seg, og det skal ikke være overfyllt.
Han var nesten 11 da vi tok over, og fra dagen vi kjøpte huset begynte han å google tapeter og interiør!
Han bestemte seg med en gang, han ville ha Stompa seng med sofa.
Soverommene i huset er ganske små, så det var veldig smart.
Jeg trålet Finn.no etter stompa seng, og oppdaget at de gikk fort unna, og så og si alle var i furu.
Tilslutt fant jeg den typen han ville ha, og sendte mannen for å hente den. Må si jeg fikk SJOKK da jeg så det lasset han kom hjem med! Tror den sengen bestod av 80 deler - uten bruksanvisning! GOSH!
















Slik så sengen ut i furu = forferdelig stygg!
Etter maaaaange timer og liter maling ble den som ny. Planen er å sy nye trekk til sofaen også, men DET haster ikke!


Så da var det bare å brette opp ermene, begynne å pusse ned alle delene, vaske, grunne 2 strøk, og male 3 strøk.
Valgte å male sengen lysegrå og eggehvit, og ble knallfornøyd med resultatet.
Brukte laaaang tid - men det var det verdt :)
Rommet til Nicholas VAR like stygt som resten av huset. Med korklaminat gulv, lysebrun tapet og skap som nesten fallt fra fra hverandre om du så hardt på de :)
Rommet til Nicholas var faktisk det første rommet vi begynnte å pusse opp da vi tok over
 

Han valgte tapet i svart/hvit med avisutklipp. Den ene veggen er malt med "dempet sort" og de to andre veggene er malt  i "grå skifer", en fin gråfarge.
Det meste i rommet går i svart, hvitt og grått. Han vet hvertfall hvordan han vil ha det.
 Hyllene over Tv'en har jeg malt i blank svart maling. Bokstavene har jeg malt, samme maling som fra sengen, de grå detaljene valgte jeg blankere enn resten av sengen.

1 kommentar:

  1. Hei, så utrolig flott Stompa-sengen ble! Vi har akkurat kjøpt en lik seng til vår gutt. I helt likt furu-design ;) Så vi tenker også å male den hvit slik du har gjort. Hvilken type maling brukte du?

    SvarSlett