torsdag 25. juli 2013

Herr Baby's Rom

Baby-rommet er ferdig, det eneste som mangler er babyen, og navn da!
Ser ut til at han blir en kar som tar seg god tid, ikke noe stress for han å komme ut hvertfall!

Har brukt en tapetserie fra Borge som heter New Classic. Jeg var heldig å få de siste rullene da dette er utgående design. Utrolig dumt, for tapeten er SÅ fin. Skulle gjerne hatt samme type men i smale striper, men det gikk det ikke an å få tak i. Var heldig som fikk 3 forskjellige ruller, OG nok tapet!
Fargen er veldig fin, litt sånn gammelblå-aktig.
Valgte å legge den stripete tapeten vannrett istedet for å ha stripene nedover siden rommet er såpass smalt. Store stjerner på andre veggen, og siste er malt med "lys antikk". Skap og dør tar fjerde vegg.

Stellebordet elsker jeg, tilogmed før det er i bruk :)
Det er fra Baby Dan, og er bare så genialt. Skaper oppe, og to svære skuffer nede. Så er det sånn klaff man drar ut slik at man forlenger stellebordet og kan ha barnet foran seg istedet for å stelle det sidelengs!
Også er det plass til å oppbevare kremer, smokker, våtservietter etc inni den klaffen.

Kjøpte en hvit knaggrekke fra Kids Concept som jeg malte blå og hang på stellebordet.
Så har den sånne fine rammer, der jeg har klippet ut restestoff fra rullgardinen og satt i, slik at de ble matchende stjerner også der.
Rullgardinen er fra Princess og jeg var SÅ glad da jeg fant de hvite gardinene med broderte stjerner i stoffet! Hadde ikke lyst på gardiner med mønster, og disse passet perfekt! *Lykke*



Hyllen over stellebordet er fra Living. Det var egentlig Cars-merker på den, men det passet ikke inn, så det fjernet jeg. Skrubbet og skrubbet til det forsvant og hyllen ble hvit og fin!
Siden (ifølge mannen) babyen skal bli NHL stjerne måtte jeg jo kjøpe disse søte skøytefigurene til pynt! De er litt søtere enn en svett ishockeyspiller også!

Den fine skuvsengen er fra Svigermor. Den har både hun og mannen sovet i. Det er så koselig, og sengen er så fin =) I sengen ligger dynetrekket og putetrekket mannen hadde da han var baby!
Hun har malt den i "lys antikk" og jeg har tapetsert sidene med små stjerner.

Sengehimmelen er fra IKEA, men jeg har sydd den om. Den så jo ut som et grusomt sirkustelt. Eget innlegg om den HER.

Vimpelrekken har jeg også sydd selv. Les om den HER!

Under vimpelrekken skal vi ha navnet på babyen. Vi er såpass i til når det kommer til navn at det er ikke vits å henge opp det nå! Dumt å ta det ned etterpå. Håper vi finner ut av det veldig snart :)
MEN jeg vet akkuratt hvordan bokstavene skal se ut da!
Hyllen er en steriobenk-hylle fra Ikea. Kjøpte denne uten å ha sett den for jeg orket ikke å gå gjennom hele Ikea. Jeg visste at den var smal nok til å ha der, så jeg kjøpte den, og den ble veldig fin-selv om jeg trodde den skulle bli altfor høy.
Har tapetsert baksiden med små stjerner-tapet.

ABC bokstavene er malt med hobbymaling, og har hatt på mønsterpapir jeg har limt med tapetlim. Forskjellig papir på hver side av bokstavene slik at man kan velge side. (A og C).
Kulerammen har jeg malt selv. Denne var opprinnelig rød, grønn, gul og blå. Hadde passet veldig fint ved siden av "sirkustelt-sengehimmelen" men ikke på dette rommet. Laget et eget innlegg om rammen HER .

1 kommentar:

  1. Hei!
    Gardinene med stjerner, er de fra Princess og?

    SvarSlett