mandag 10. juni 2013

Utradisjonell Bryllupskake

Siri & Joachim giftet seg 8.juni, og tema for bryllupet vår skog og natur.
Kjempekoselig bryllup, et vakkert brudepar, og en fantastisk brud :)
Ble spurt for lenge siden om jeg ville lage kaken- selvfølgelig ville jeg det :)
Siri tenkte først å ha en 3 etg hvit kake, med kongler på toppen, og nedover hele kaken. Jeg så for meg dette, men var redd det ville e ut som.....b*sj!!!
Fikk ganske frie tøyler, og tenkte derfor tema skog..... det måtte jo bli bjørketre-kake med kongler, og roser som hun hadde i brudebuketten.
Derfor lagde jeg en "test" kake i våres, og Siri elsket den.

Alt på kaken er laget (og trukket) i ekstra hvit marsipan fra Pals.
Rosene har fått glitter på :)
Så har jeg preget mønster og malt med pasta-og pulverfarge for å få tre-looken.


S+J risset inn i treet, for alltid :)



Kaketoppen har bruden selv kjøpt på Ebay. Passet perfekt :)

Kaken består av 3 lag sukkerbrød, fyllt med bringebærmousse, ferske bringebær, vaniljekrem, melkesjokolade. Hadde dik av vanilla icing for å få den fastere, mer stabl og ikke svett marsipan :)

Kaken ble hentet av brudgom og forlover på fredag, satt den i en svær eske og ga beskjed om kjøre pent! Og det gjorde de, for kaken var like hel på lørdag! *Puh*

4 kommentarer:

  1. Hei Mette..
    Forunderlig at du ikke har fått noen kommentarer på denne kaken. Jeg har vært konditor i snart 15 år og skal lage en bryllupskake til et par venner snart, og siden jeg da stiller med frie tøyler tenkte jeg å gå på nett for å få litt inspirasjon. Vel, det har jeg så absolutt funnet.. Denne kaken var midt i blinken, da brudgommen er bonde og selger ved, ved siden av. Så tusen takk for originalitet! Dette var meget gøy å se.
    mvh
    Linda

    SvarSlett
  2. Tusen takk, det var velig hyggelig =)
    Det er moro med frie tøyler på kaker, selv om det kan være litt skummelt også! TENK OM de hadde sett for seg noe annet!
    Lykke til med kaken :=

    SvarSlett
  3. Helt herlig, slik kunne jeg tenkt meg også :) bare med fiskestang og ikke gevær :)

    SvarSlett
  4. Helt herlig, slik kunne jeg tenkt meg også :) bare med fiskestang og ikke gevær :)

    SvarSlett