tirsdag 18. juni 2013

Barbiekake

AMANDA 5 ÅR - prinsessekake



Vakre niesa mi feiret 5 års-dagen sin, og jeg har aldri kunne laget kake til henne før, fordi hun har bursdag på sommeren, og da har vi vært bortreist som regel. Så i år MÅTTE jeg!
...Det ble litt stress, for bursdagen var på søndag.
Torsdag kveld bråbestemte vi oss for å reise på hytta tidlig fredag.
Så da måtte jeg hive sammen en kakebunn før vi dro! Gosh-for noe stress.
Prøvde vaniljekake, ny oppskrift! Haha, og i en form som er 20 cm høy... Måtte jo steke i 2 timer!
*Stress stress*
Så måtte den kjøle seg ned litt, før jeg kunne dele den, pakke den inn å fryse den.
Så NØT vi helgen i Engelsviken :)
Skulle dra tidlig avgårde på søndag.... kom jo ikke så tidlig av gårde som vi burde og skulle....
Så kom vi hjem, ned i fryseren og kaken var jo beinhard, så måtte prøve på noen tiningsforsøk i ovnen... *stress stress*



Tilslutt fikk jeg delt den og tint den lagvis i ovnen, før jeg fikk hivd på pynten som var elendig og klissete marsipan :/  Tror nok absolutt ikke at dette er den beste kaken jeg har laget før, den var kanskje litt tørr etter tiningen (jeg smakte aldri på kaken selv) MEN Amanda var strålende fornøyd, og DET var det viktigste :) :)

  

Strødde på rainbow glitter på de hvite båndene rundt henne, slik at hun glitret skikkelig!
Håret hennes- stakkars, var jo forferdelig. Men detvar jo umulig å gjøre noe med, så stritt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar