torsdag 23. mai 2013

Pallesofa


Endelig ble pallesofaen ferdig, og jeg er kjempefornøyd!
Alle som var imot prosjektet mitt har forandret mening, og ser nå i ettertid at jeg hadde rett!
Fikk klar beskjed av mannen min som var helt imot, at dette var mitt prosjekt! Han gadd ikke å stå å male paller! (Dessuten var han redd for at det skulle se ut som et søppeltorg utenfor)!!!!
Sofaen er svær, den er god å sitte i, og perfekt å ligge i.

Kjøpte 10 liter med husmaling, det var det dyreste av hele sofaen.
Mannen på maxbo mente at 3 liter skulle holde, men det turte jeg ikke satse på. Jeg brukte opp hele spannet med 10 liter. Pallene trekker utrolig mye maling, og måtte males 2-3 ganger.
Så var det bare å sage av litt til ryggstøtter.
Vi gikk for 2 paller i høyden, da jeg synes 3 blir for høyt.
MEN 2 var for lavt så vi kjøpte planker som jeg malte, og fikk bygd de opp litt i høyden.
HELT perfekt :)

Dro på Stoff & Stil å kjøpte mange meter med stoff.
Sydde en haug med puter med glidlås, og teppe til å ha over madrassene. Tror jeg har 16 puter, de fleste 50*50 cm, og 4 som er 40*40.
Putene oppbevarer jeg i en putekasse ved siden av.
Madrassene er fra Jysk som jeg først har klippet til, også trukket med voksduk slik at de kan ligge ute uten å bli våte av regnet. Forseglet de i bunn med gaffatape.


Pallene måtte males i alle kriker, kroker og sprekker. Tok sin tid!
 Et lass med ferdigsydde puter. Det hvite stoffet er det samme som teppet til madrassene.

Ta'da! Dessverre ingen sol på bildet, DET er ikke lett til å få til =)

Da er det bare å håpe på en varm sommer uten alt for mye regn:)

3 kommentarer:

  1. Kjempefin sofa! Trengte tips, å landa her;)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott! Jeg har 8 paller liggende klar til sofa, så her blir det to paller i hver retning, og 2 oppå hverandre! Vi skal ha pallesofaen i et hjørne i huset, og hadde ikke tenkt til å ha noen rygg på... Tenkte å kjøpe en madrass og dele på langs i to, og bruke den som rygg, i tillegg til småputer sånn som du har! Jeg hadde planer om å male, men tror jeg venter til nesten år - hvis jeg i det hele tatt gjør det! Uansett; din blogg var veldig til inspirasjon! :-) Mvh Ann-Kristin Andresen

    SvarSlett
  3. Kjempeflott! Jeg har 8 paller liggende klar til sofa, så her blir det to paller i hver retning, og 2 oppå hverandre! Vi skal ha pallesofaen i et hjørne i huset, og hadde ikke tenkt til å ha noen rygg på... Tenkte å kjøpe en madrass og dele på langs i to, og bruke den som rygg, i tillegg til småputer sånn som du har! Jeg hadde planer om å male, men tror jeg venter til nesten år - hvis jeg i det hele tatt gjør det! Uansett; din blogg var veldig til inspirasjon! :-) Mvh Ann-Kristin Andresen

    SvarSlett