torsdag 16. mai 2013

DIY 17.mai sløyfe

Med litt restegarn og en øredobb får du gratis 17.mai sløyfe :)
Jeg heklet denne blomsten i rødt hvitt og blått.
Brukte restegarn, så er litt forskjellig tykkelse på garnene, den andre blåfargen min var litt for grå.... Men men :)
Så festet jeg trådene og satte i en øredobb. Her velger jeg faktisk en hårnål jeg hadde i brudebuketten min! Hadde egentlig tenkt å putte i en blank/vit øredobb, men fant den ikke i farten!
Men går jo an å putte i hva som helst! Perleøredobb, brosje, knapp, bilde,  pin + + + +

Sånn ser den ut bak:
 Her er en hårnal fra brudebuketten, sånn med to sånne lange ståltråder bak, som "lus".
Bare klippe av ståltrådene med en tank, og feste med nål og tråd.
 
..... Og med øredobb. Er veldig glad i disse øredobbene, men synes blåfargen er litt feil.

2 kommentarer:

  1. Tror jeg må lære meg å hekle, for den her var skikkelig fin :)Flink du er :D

    SvarSlett
  2. Så fin!
    Har du oppskrift å dele?

    SvarSlett