fredag 10. mai 2013

Bjørketre kake


Jeg laget en liten kake, bare for å se om jeg kunne å lage en trekake.
Hadde en ide i hodet, så måtte få den laget i kakeversjon.

Jeg er ikke helt fornøyd synes den ble litt mørk, skulle hatt noen andre brunfarger, og kanskje sukkerpasta eller noe. Her har jeg brukt kakaopulver for å få konglene brune.
Denne har marsipan, og kongler og blader er også laget i marsipan.
Og siden denne bare skulle spises hjemme har jeg ikke laget noe rundt kanten eller noe heller.

Ungene synes det var kjmepegøy med annerledes kake. Minstemann fikk noen marsipankongler og løp rundt i hele nabolaget å sa til de andre ungene ute at han kunne spise kongler, og de andre barna gikk visst med på det.
Kjempekult! hehe


 M+M for Mette + Mats = sant :)

 Marsipanroser og marsipankongler.

3 kommentarer: