søndag 19. mai 2013

17.mai


Da er 17.mai vel overstått, og kakene er nesten spist opp!
Jeg kjørte Nicholas tidlig til skolen, da han skulle gå i tog i sentrum.
Fort hjem, fikse kaker, dekke bordet, dusje og kle på meg og minstemann før vi måtte dure av gårde for å hente han etter toget var slutt. *Puh*

Vi hadde planer om å være på skolen, men vi reiste på tivoli med broren min og tante-ungen.
Det var kjempekoselig, og ungene storkoste seg.
Så fikk vi besøk og grillet og spiste kaker.
Fikk også innviet pallesofaen, endelig! Været var perfekt, bare en regnskur som kom tidligere på dagen.

Bakte norske boller, jordbær ostekake med oreo kjeks-bunn, og marsipankake med nøttebunn, 3 lag med sukkerbrød, bringebærmousse, vaniljekrem & bær, og sjokoladefyll.
I tillegg gikk det en haug med is :)

 Ostekaken var kjempegod, masse jordbær i lokket, og den var veldig frisk. Skal garantert lage denne igjen! Den ble ikke så pen i kanten, var som sagt litt stresset på morgnen, så gjorde det litt for fort :)
 Veldig høy marsipankake. Var og veldig godt med et lag nøttebunn. Denne også gikk litt fort i pyntingen, så jeg er ikke fornøyd med utseendet, men smaen var jo den samme!
Norske boller. Dette hadde jeg gledet meg til å prøve. Da jeg skulle kjøpe hvit pastafarge hadde de ikke mer igjen av den jeg pleier å bruke, så den ble ikke helt hvit. I tllegg skulle minstemann være med å hjelpe til, hyggelig det, men hadde vært lettere alene =)
Men han er flink, bommet bare noen steder :))))
Noen av de etter at de var stekt. Jeg klarte jo selvfølgelig å glemme det første brettet i ovnen. Hvordan er det mulig? Jeg som alltid passer på boller i ovnen, liker de ikke brune, og hvertfall disse da, skulle jo være mye lysere. *Argh*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar