lørdag 13. april 2013

Prosjekt: Hekling


Jeg har aldri tatt i en heklenål tidligere, før i påsken... Da spurte jeg svigermoren min om hun kunne gi meg et lynkurs i hekling!
Hun lærte meg noen grunnleggende ting, og jeg visste ikke helt hva jeg skulle begynne å hekle, før jeg fant ut av at jeg ville lage teppe av bestemorruter. Greit å begynne lett!Har vel alltid sett på bestemorruter som gammeldags, men det er jo sååå fint =)

Handlet bomullsgarn på Stoff og Stil, kostet nesten ingenting heller, 14 kr pr nøste eller noe! Og mange fine farger å velge mellom. Jeg kjøpte hvit, lyseblå og mørkere grå-blå. Hadde egentlig tenkt på noe beige-toner, men det ble det ikke!

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha 2 eller 3 forskjelige mønstre på rutene, nå blir det i hvertfall 2 forskjellige, men begge med alle 3 fargene.

 Det går unna, lurer på hvor mange jeg behøver :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar