torsdag 24. januar 2013

Kjøkkenet




Så var det kjøkkenet da. Verdt hver krone, og hver time! Gotta love it.


Hehe, sånn så kjøkkenet ut. Like grusomt som resten av huset så ut!
Og tilslutt ble det akkuratt som vi ville ha det :) LYKKE :)


Da vi kjøpte huset var vi litt i tvil om vi skulle ha nytt kjøkken, eller bare male midlertidig. Var tross alt mye som skulle gjøres i hele huset. Og kjøkken koster penger.
Mannen mente det holdt å male skapdører etc,.... jeg som faktisk tilbringer masse tid på kjøkkenet mente vi like gjerne skulle bytte kjøkkenet mens vi var igang med hammer og malekost.
Man skal jo trives på kjøkkenet, tenk hvor mange timer man tilbringer der! Og hvetfall jeg med kakene mine :)

Ble litt sjokkert at vi begge ønsket samme kjøkken. Trodde mannen ville ha mørkt, så ble sjeleglad da han foreslo Lidingö fra Ikea. Akkuratt hva jeg ville ha :)
Valgte valnøtt benkeplate, bare elsker brunfargen.

 

 Flisene er beige og blanke, og vi har valgt hvit fug med glitter! (jeg og mannen var ganske uenige når det kom til glitterfug. men... jeg mente den som tilbringer mest tid på kjøkkenet burde bestemme; nemlig jeg :) Han er sååå snill, så det ble glitterfug da. Hihi det kilte i magen da vi fuget =)
Det kommer til å bli finere når vi får lys under kjøkkenskapene.
På bildet synes ikke glitteret i det hele tatt.
 
Og... en super-duper-smart ting som bare er så genial: smule-støvsugeren som går rett i sentralstøvsugeren!
Bare å vippe tåa bortpå smulesamleren, og så suger den opp alt i nærheten av  sokkelen!
Ser veldig liten ut, men den er innmari kraftig. 

 

 

3 kommentarer:

  1. Hei. Nydelig kjøkken du har! Av mange hundre jeg har sett på nettet for inspirasjon, er ditt favoritten :) Kan jeg spørre hvor dere har kjøpt flisene? Mvh. June

    SvarSlett
  2. Hei! Tusen takk,
    Jeg er veldig glad i kjøkkenet selv! SKulle jo gjerne hatt det mye større, men det går jo ikke!
    Flisene er kjøpt på Right Price Tiles på Alnabru

    SvarSlett
  3. Det er ikke rart, helt nydelig er det. Tusen takk for svar:) Samme tenker jeg om mitt, men det går jo ikke, nei ^^)

    SvarSlett