onsdag 30. januar 2013

Basketball kake


Fikk spørsmål om jeg kunne lage en kake til ei sprek dame som har spillt basket i mange mange år.
Kaken skulle spises i baskethallen, der det var en markering på at hun ble 50 år.
Var først litt engstelig for å love meg bort, siden kroppen og formen min ikke er helt på lag for tiden.
Men sa jo ja da, dette hørtes jo spennende ut :)

Tenkte litt på hvordan jeg skulle lagen, og fant ut at det måtte jo bli en basketball på vei i mål.
Tegnet en skisse, og begynte å bake.
Platen bak mål består av 2 sjokoladelangpanner og ballen er og også sjokoladekake.
Trukket med marsipan, og ekstra hvit marsipan.

Den mørkeoransje delen har fått et lag med skimmer for å se litt mer ut som metall. 

En basketball har tekstur, så jeg preget hele ballen med en liten rund tipp (til sprøyteposer).

Sett ovenifra.

 "Nettingen" er av marsipan, sprøytet ut av en sprøyte som man får kjøpt på apoteket.
Kunne også brukt Royal Icing til dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar